Pagina instellingen

Tekstgrootte

Inloggen
  • Home
  • Onze school
    • Onze visie
    • Schoolgids
    • Leren Zichtbaar Maken
    • Positive Behavior Support
    • Team
    • Nieuws
  • Voor leerlingen
    • Leerlingenraad
    • Vertrouwenspersoon
    • Thuiswerken met MOO
  • Voor ouders
    • Aanmelden
    • Parro
    • Schooltijden
    • Vakantie en vrije dagen
    • Verlof en verzuim
    • Praktische informatie
    • OR
    • MR
    • Klachten
    • Documenten
  • HB-onderwijs op de Verdieping
    • Onderwijs op de Verdieping
    • Plaatsing op de Verdieping
  • Contact
    • Adres en gegevens
    • Partners

Klachten

Klachten

  • Aanmelden
  • Parro
  • Schooltijden
  • Vakantie en vrije dagen
  • Verlof en verzuim
  • Praktische informatie
  • OR
  • MR
  • Klachten
  • Documenten

We streven natuurlijk naar een school waar we in een goede samenwerking met elkaar werken aan de ontwikkeling van de leerlingen. Toch kan het voorkomen dat er klachten ontstaan. De school is aangesloten bij de Landelijke Klachtencommissie voor openbaar en algemeen onderwijs. We hebben de klachtenregeling van deze stichting overgenomen.

Aard van de klacht
Er wordt verschil gemaakt tussen klachten over machtsmisbruik en ‘overige klachten’. Onder machtsmisbruik verstaan we: seksuele intimidatie, discriminatie, agressie, geweld, pesten. ‘Overige klachten’ kunnen gaan over bijvoorbeeld begeleiding van kinderen, beoordeling van leerlingen, strafmaatregelen of de schoolorganisatie.

Klachten over machtsmisbruik
Soms is er sprake van ernstige klachten over een vorm van machtsmisbruik. Binnen de school kunt u altijd een beroep doen op de interne contactpersoon. Zij kan u helpen bij het oplossen van uw klacht of om uw klacht op de juiste plek terecht te laten komen. Bij ernstige klachten zal de interne contactpersoon overigens direct adviseren om contact op te nemen met de externe vertrouwenspersoon. Deze laatste persoon is arts en werkt bij de GGD als vertrouwensarts voor meerdere basisscholen in Nijmegen en omgeving.

Overige klachten
We gaan ervan uit dat ouders met een klacht in eerste instantie naar de betrokkene(n) gaan, bijvoorbeeld de leerkracht. Komen ouders en leerkracht er samen niet uit, dan wordt de stap gezet naar de schoolleiding. Bent u nog niet tevreden? Dan kunt u het bevoegd gezag – in ons geval Stichting Sint Josephscholen – inlichten. Zij zullen samen met u naar een oplossing zoeken.


Snel naar

Aanmelden

Schoolgids

Vakantierooster

HB-onderwijs de Verdieping

Onze school Onze visie Schoolgids Leren Zichtbaar Maken Positive Behavior Support Team Nieuws
Voor leerlingen Leerlingenraad Vertrouwenspersoon Thuiswerken met MOO
Voor ouders Aanmelden Parro Schooltijden Vakantie en vrije dagen Verlof en verzuim Praktische informatie OR MR Klachten Documenten
HB-onderwijs op de Verdieping Onderwijs op de Verdieping Plaatsing op de Verdieping
Contact Adres en gegevens Partners
  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools